Når du flytter ind på Lem Ældrecenter, bliver du modtaget af personalet. I fællesskab laver vi en administrationsaftale vedrørende hvilken forplejning, du ønsker. Dog har du mulighed for at afbestille et enkelt eller flere måltider, hvis du f. eks. er i byen eller lignende. Du får udleveret 2 nøgler, som du er ansvarlig for under dit ophold. Disse kvitteres for ved indflytning.

Mindst en af de fastansatte medarbejdere vil fremover fungere som kontaktperson. Kontaktpersonen vil hjælpe dig til rette og kan også være bindeled mellem dig, familien og personalet.

Når du og vi er klar, holder kontaktpersonen en indflytningssamtale. Normalt inden for den første måned. Her drøfter vi blandt andet forventninger til opholdet fra både din, dine pårørendes og personalets side. En indflytningssamtale tager normalt 1-1½ time. Vi ser meget gerne pårørende deltager, da vi også har forventninger til dem.

Vores forventninger beboer og pårørende.

  • Livshistorie. Det er vigtigt, at vi kender din livshistorie, og gerne med nogle billeder, som vi senere kan tage frem og tale om. Det er vigtig for os at opretholde din identitet, og at vi har indblik i, hvordan du har levet dit liv indtil nu, herunder både glæder og sorger.

  • Ledsager. Har du brug for ledsager til lægebesøg, speciallæge, frisør og lignende ser vi gerne at en pårørende ledsager.

  • Indkøb. Det er vigtigt, at vi ved, hvem der står for indkøb af almindelige dagligdags ting, så som tøj, sko, sæbe, tandpasta, toiletpapir, skumvaskeklude, plastposer osv.

  • Personlige papir. Det er dit eget ansvar at sørge for tømning af postkasse, aflæsning af f.eks. vand, el og andre personlige papirsager.

  • Økonomi. Har du brug for hjælp til økonomien, ser vi gerne, at de pårørende indgår. Vi anbefaler betalingsservice til alle faste udgifter. Der kan laves aftaler med personalet om, hvor der er penge til fodterapeuter, frisør og lignende. Penge i boks er på eget ansvar.

  • Forsikring. Beboeren skal selv sørge for at tegne ansvars- og indboforsikring.
  • Medicin. Ønsker du selv at administrere eventuel medicin, er du forpligtet til, at informere personalet ved medicinændringer. Personalet står gerne for håndtering/bestilling af medicin.
  • Personalet på Lem Ældrecenter forventer at du eller din pårørende giver besked, hvis du tager i byen. Dette gælder også juleaften og nytårsaften.

  • Hvis du tager i byen juleaften, skal vi vide det 1 uge før af hensyn til madbestilling. Til hverdag kan vi afbestille maden 1 døgn før.

     

Vi håber, at du og eventuelle pårørende vil tage godt imod disse forventninger. Vi er altid klar til en snak, hvis behovet opstår.

Publiceret 05-08-2016